Kundeservice gjør det enklere

Min Side: Logg deg inn på Min Side

Chat med oss på Facebook: Facebook.com/losenergi

Telefon: 02021 / 38 60 71 00

Åpningstider: 09.00 - 16.00 på telefon alle hverdager


Sortert på temaene under finner du svar på alt du trenger å vite som LOS-kunde.

Min Side

Full oversikt over ditt kundeforhold


På Min Side og LOS-appen har du blant annet full oversikt over strømforbruket ditt, tidligere fakturaer og flere andre nyttige ting. Logg deg på med kundenummeret ditt og selvvalgt passord. Du kan også logge deg inn via Facebook.

Logg deg inn på Min Side

Ved første innlogging trenger du kundenummer og pinkode.

Ny bruker? Klikk her

Faktura

Her finner du informasjon om din faktura


For å se din siste faktura og all historikk kan du logge deg inn på Min Side.
For å gjøre kundeforholdet ditt så enkelt som mulig, kan det vær lurt å bestille eFaktura og AvtaleGiro. Da får du regningen rett inn i nettbanken og beløpet trekkes automatisk fra konto på forfallsdato. I tillegg slipper du fakturagebyr som følge av utsendelse av papirfaktura.

Fakturaspørsmål

Hvordan opprette eFaktura og Avtalegiro? Hvordan får jeg fakturakopi?


Hvordan oppretter jeg Avtalegiro og/ eller eFaktura?
eFaktura
 og AvtaleGiro  må bestilles i nettbanken eller i din nærmeste bankfilial.
eFaktura-referanse og KID for tegning av AvtaleGiro finner du på din faktura.

Hva koster det å ha papirfaktura?
LOS-kunder som ønsker papirfaktura, får et fakturagebyr på 49 kroner pr måned inkl mva. Ønsker du å unngå fakturagebyret kan du når som helt velge elektronisk betaling. Du kan velge mellom eFaktura og AvtaleGiro

Kan jeg få fakturakopi?
Du kan enkelt se og laste ned alle dine tilsendte fakturaer på Min side. Ønsker du å få fakturakopi tilsendt, kan du bestille dette hos LOS Kundeservice. Det koster 35 kroner, og beløpet legges på din neste faktura.

Flytting

Meld flytting av din strømavtale


Vi hjelper deg å ordne alt det praktiske når det gjelder flytting av strøm.

Vi trenger litt informasjon av deg - blant annet om hvilken adresse du skal flytte til og når du overtar boligen.

Bruk vårt flytteskjema – så er det registeret på 1-2-3

Hvis du ikke velger en strømleverandør vil du få såkalt leveringsplikt fra din netteier. Unngå leveringsplikt, velg en strømleverandør og spar penger!

Strømpris

Her er svar på de vanligste spørsmålene rundt strømprisene


Hva er innkjøpspris/spotpris?
Innkjøpspris og spotpris er to ulike begreper som brukes om samme type avtale.
Med strømavtalen LOS Strøm Innkjøpspris får du strøm til innkjøpspris – altså den samme prisen som LOS betaler på den nordiske kraftbørsen Nord Pool.

Måleravlesning
Slik leser du av måleren din

Du får aller best kontroll på strømregningen hvis du leser av strømmåleren den første dagen i hver måned. Dette gjør du enkelt på Min Side eller i appen vår som du kan laste ned her.

Skal du flytte?

Slik melder du flytting av din strømavtale


Hvordan sier jeg opp min strømavtale?

Registrer en måleravlesning den dagen strømavtalen skal sies opp og overføres på ny kunde. Dersom det gjelder salg av bolig, overføres strømavtalen til ny eier. Gjelder det et leieforhold som avsluttes, overføres avtalen normalt til huseieren.

Dette er opplysningene vi trenger for å overføre strømavtalen til ny kunde:

-Målernummer

-Målerstand

-Dato for overtakelse

-Navn, fødselsdato, telefonnummer og postadresse til ny kunde

-Din nye postadresse

 

Bruk vårt flytteskjema - så ordner vi alt for deg.

 

Hvorfor er jeg nødt til å ha måleravlesning på utflyttingsdato?

Fordi vi må sikre at ingen av partene betaler for andres strømkostnader. Den som flytter ut, betaler for strømforbruket fram til denne måleravlesningen. Den nye kunden starter sin strømavtale fra samme dato og målerstand.

Hvordan leser jeg av strømmåleren?

Er du strømkunde hos LOS kan du registrere måleravlesningene på Min Side.


Er du strømkunde hos LOS kan du registrere måleravlesningene på Min Side.
Husk å lese av hele tallet du ser på måleren!

Månedlig varsling på sms eller e-post
Du kan få varsel på SMS eller e-post når det er på tide å lese av måleren. En slik avtale om varsling kan du selv sette opp i din kundeprofil hos netteier.

Har du en eldre måler? Husk at det er totalforbruket du skal registrere.

Nettleie

Hva er nettleie og hvofor må jeg betale dette?


Nettleie er prisen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. 

Når du bruker strøm må du betale for to produkter. Du betaler for strømmen du kjøper fra den strømleverandøren du har valgt. I tillegg betaler du nettleie til det lokale nettselskapet for transport av denne strømmen.

Nettleien gir nettselskapet inntekter til å dekke kostnader for transport av strømmen, effektiv drift og utvikling av nettet. Nettselskapene setter selv nettleien, men dette blir kontrollert av NVE.

Kilde: NVE

Nye strømmålere på vei

Innen utgangen av 2018 skiftes 2,7 millioner strømmålere over hele landet.


De nye målerne registrerer forbruket time for time og melder inn verdiene automatisk hver dag. Dermed får kundene en mer presis strømregning.

nymåler.no kan du sjekke når du får installert ny måler. Det er de lokale nettselskapene rundt om i Norge som har ansvaret for at de nye målerne blir installert. I Aust- og Vest-Agder er det Agder Energi Nett som har dette ansvaret.

nymåler.no finner du også nyttig informasjon om hva det koster, personvern og sikkerhet, filmer og illustrasjoner.

Fant du ikke det du lette etter?