pixel code

Få hjelp med LOS-appen eller Min side her!

Nå i januar har vi lansert en ny versjon av LOS-appen som løser mange av utfordringene kunder har hatt i møte med appen vår.  Vi håper dette gir deg en bedre opplevelse.

 

Om du fortsatt har utfordringer - har vi samlet en oversikt over kjente problemer her. 

Når strømmen er unormalt høy lønner det seg ekstra å få kontroll over strømpriser og eget strømforbruk. LOS-appen gir deg mulighet til å følge med på strømprisen time for time. 

 

Hver dag ca kl. 14 oppdateres appen med strømpriser for neste dag. Dermed kan du planlegge hvilke timer det er smart å sette på vaskemaskinen eller lade elbilen - slik at du bruker mest strøm når den er billigst. 

Dette skyldes at det ligger gamle informasjonskapsler eller lagrede filer i appen. Man kan løse dette ved å slette disse i nettleseren på mobilen. Hvordan dette gjøres avhenger av hvilken mobil du har - nedenfor finner du en fremgangsmåte for iOS og for Android.

 

iPhone: Gå på Innstillinger. Bla nedover til du finner Safari, og trykk på den. Bla nedover til du finner Tøm logg og nettstedsdata, og trykk på den. Det kan også hende at man kan gjøre dette direkte i Safari - dette avhenger av hvilken modell man har. Vær obs på at man mister faner man eventuelt har åpne i Safari, så lagre gjerne disse først slik at du ikke mister de.

 

Android: Gå på Innstillinger. Bla nedover til du finner Apps/Apper, og trykk på den. Bla nedover til du finner Chrome (eller annen nettleser, dersom du bruker noe annet enn Chrome), og trykk på den. Bla nedover til du finner Lagring/Storage, og trykk på den. Nederst til høyre står det nå Delete cache/Tøm buffer. Trykk på denne.

Dette skyldes samme årsak som ved «Jeg får hvit skjerm når jeg åpner appen». Noen ganger hjelper det å bare avslutte og åpne appen på nytt.

  • Dersom man logger på med feil fødselsdato. Man må logge på med fødselsdatoen til den som er registrert på strømavtalen hos oss.

 

  • Dersom man logger på med feil mobilnummer/e-postadresse. Man må logge på med det mobilnummeret eller den e-postadressen som er registrert hos oss.

 

  • Teknisk feil i våre systemer. Iblant så opplever vi dessverre feil i våre systemer, som da fører til at appen er utilgjengelig. Vi jobber fortløpende med å identifisere og å rette feil som måtte dukke opp. Sjekk gjerne https://www.los.no/kundeservice/ for feilmeldinger, eller ta kontakt med oss for nærmere spørsmål.

 

  • Høy trafikk. Det er mange som ønsker å bruke appen for å se timesprisene og strømforbruket sitt. Det fører dessverre til at det kan ta noe lengre tid å komme seg inn i appen – spesielt på morgenen og ettermiddagen når flesteparten bruker appen. Vi ber om at du venter noen minutter før du prøver igjen – de aller fleste kommer seg inn etter et par forsøk.

Denne feilmeldingen kan skyldes flere ting:

 

  • Har du tastet inn rett engangskode? Merk at man får en ny engangskode hver gang man prøver å logge inn. Vi anbefaler å huke av for «Husk meg på denne enheten» - da trenger du ikke å taste inn engangskode for hver gang du åpner appen.

 

  • Det er mange som ønsker å bruke appen for å se timesprisene og strømforbruket sitt. Det fører dessverre til at det kan ta noe lengre tid å komme seg inn i appen. Prøv gjerne å trykke på «Logg inn» en gang til – de fleste kommer seg inn etter et par forsøk.

Dette kan skyldes flere ting:

 

  • Din strømavtale er fremdeles ikke aktiv hos oss. Du vil få oversikt over strømavtalen din så fort den er aktiv hos oss. Vi ber derfor om at du venter til dagen etter at den starter opp før du sjekker igjen. 

 

  • Teknisk feil i vårt system. Dersom du vet at avtalen er aktiv og du får løpende fakturaer fra oss, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg videre.

 

  • Du har nylig avsluttet strømavtalen din hos oss. Dersom du har byttet strømleverandør eller meldt flytting, så vil du ikke lenger få oversikt over strømavtalen i appen og på Min side. Du er velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter dersom det er noe vi kan hjelpe deg med.

Dette skyldes en feil i vårt system. Dette er kun en visningsfeil – så lenge du kun har èn strømavtale hos oss, så fakturerer vi deg kun for den ene måleren. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så ordner vi dette enkelt for deg.

Dette er kun en visningsfeil som skyldes en feil i vårt system. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter, så ordner vi dette enkelt for deg.

Beløpet du ser for inneværende måned er kun en estimert kostnad for hele måneden. Estimatet er basert på tidligere måneders forbruk, strømprisene og hvilken strømavtale du har. Estimatet inkluderer mva. og nettleie.

Dersom du har bundet prisen og vi er innenfor perioden du har bundet prisen for, så vil du se dette på «Din strømpris nå» på hovedsiden i appen og på Min side.

 

Dersom vi ikke har kommet til fastprisperioden enda, så ber vi om at du sjekker igjen når vi er kommet inn i fastprisperioden.