LOS øker mest i kundetilfredshet

LOS tar en sterk andreplass og kan notere seg nok en toppplassering på Norsk Kundebarometer 2020 - som måler Norges mest tilfredse og lojale kunder.

- Jeg er utrolig stolt av hver enkelt medarbeider i LOS, som hver dag gjør en fantastisk innsats for kundene våre. Det er med systematisk arbeid og tydelig kundefokus vi har klart å ta tydelige steg i positiv retning de siste årene, sier Margit Unander, administrerende direktør i LOS.

Klatrer sterkt 
LOS øker mest i tilfredshet, og går opp hele 3,9 poeng fra fjorårets undersøkelse og ender med 76,9 i tilfredshet. Det gir en andreplass, bare 0,1 poeng bak førsteplassen. På lojalitet får LOS 82,2 poeng, også det en økning fra fjoråret. På totallisten over alle selskaper i alle bransjer som er målt, går LOS fra 77. plass i 2019 til en 30. plass i år, hvor Vinmonopolet topper listen. Det gir også en bevegelse fra kategorien 3 stjerner til 4 stjerner. 
 
- Med 4 stjerner så kan dere være stolte av å ha svært fornøyde kunder etter Norsk Kundebarometers indeksmetode på kundetilfredshet. Det sier Pål Silseth, leder for Norsk kundebarometer.   

Kundetilfredshet er det viktigste målet som gjenspeiler kvaliteten i leveransene fra bedriften sett fra kundens ståsted. Oppnådd resultat i Norsk Kundebarometer kan derfor brukes som et troverdig sannhetsvitne på kvalitet.

Hele strømbransjen har hatt en fremgang i årets måling, med et tilfredshetssnitt på 71.09. Se alle resultatene i årets undersøkelse her. 
 
Om Norsk Kundebarometer
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.
 
Undersøkelsen er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI.
 
Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6320 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 15.583 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter til sammen 153 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi.
 
Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars 2020.