Rekordstor pågang til kundesenteret

I løpet av november og desember mottok vårt kundesenter nesten 50 000 henvendelser fra kunder. Det er nesten like mange henvendelser som vi vanligvis får i løpet av seks måneder, noe som har medført lang ventetid for å få svar.

image

- Trafikken inn til vårt kundesenter har de siste månedene vært helt ekstrem. Flere titusen henvendelser har blitt besvart i denne perioden, men dessverre har det for flere tatt langt lengre tid enn normalt å få svar.  Med så stor trafikk har vi dessverre rett og slett ikke klart å holde unna trafikken som vi pleier, og svartiden er derfor mye lenger enn vanlig, både på telefon og e-post, sier Rolf Bjarne Eriksen, leder for kundeopplevelse og salg i LOS.

Å gi kundene svar er høyeste prioritet hos oss og vi jobber for tiden hardt å kunne svare kundene raskere, blant annet ved oppbemanning av kundesenteret og støtte fra andre deler av organisasjonen. 

Vår kundeservice har i mange år vært helt i toppen av kundeundersøkelser som EPSI og Norsk kundebaromenter, og vi etterstreber å gi alle kunder svar på sine henvendelser. Vi håper på forståelse for en ekstraordinær situasjon akkurat nå - og håper vi i løpet av kort tid kan komme tilbake til mer normal situasjon.

Vi jobber også for å forbedre våre selvbetjeningsløsninger på los.no og LOS-appen, slik at kundene kan finne flere svar der slik at de ikke trenger å vente i kø.

Kanskje finner du svaret på noe av det du lurer på her? 

Flere medier har de siste dagene også omtalt dette: 
Agderposten: Ringes ned av strømkundene (ABO)
NRK Sørlandet: 50 000 henvendelser fra strømkunder (lydfil)