LOS har strømbransjens mest lojale kunder

LOS tar en sterk andreplass og kan notere seg nok en toppplassering på Norsk Kundebarometer 2019 - som måler Norges mest tilfredse kunder.

- Dette viser at LOS-kunder er mer fornøyde og lojale enn andre strømkunder, og det er vi selvsagt strålende fornøyd med. Vi har kunden i fokus hver dag og ønsker å gi dem gode opplevelser i møte med oss. Målingen bekrefter at vi lykkes, sier Margit Unander, administrerende direktør i LOS. 

Kundebarometeret måler tilfredshet og lojalitet - og LOS scorer best på lojalitet av samtlige strømleverandører som er målt i undersøkelsen. Over 6 000 forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, hvor det er gjort over 15 000 bedriftsvurderinger i 30 ulike bransjer.

- Konkurransen i strømmarkedet er tøffere enn noen gang, i fjor var det rekordmange husholdninger i Norge som byttet strømleverandør. Men vi har lojale kunder, og vi får mange tilbakemeldinger fra kunder som ønsker å beholde oss som den lokale leverandøren som gir tilbake til landsdelen; både gjennom utbytte til alle kommunene på Agder som eier oss, men også gjennom LOS Fondet som hvert år deler ut en million kroner til barn og unge, sier Rolf Bjarne Eriksen, leder for salg og kundeservice i LOS.

Om Norsk Kundebarometer
Norsk Kundebarometer 2019 baserer seg på en undersøkelse gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Over 160 virksomheter fra 30 ulike bransjer blir målt på kundeservice. 

I mer enn 20 år har forskere ved BI undersøkt hvor tilfredse og lojale norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.

Fant du ikke det du lette etter?